Η Lacta, αναβάθμισε φέτος την επικοινωνία με το νεανικό της κοινό μέσα από μια κινηματογραφική ταινία διαφορετική από τις συνηθισμένες. Παρουσίασε μία ιστορία αγάπης «από το μέλλον», βασισμένη στην εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης, θυμίζοντας ότι η αληθινή αγάπη αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες διαφορές της ανθρώπινης φύσης και των ρομπότ.
Η ταινία προβλήθηκε στην Ελλάδα την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου από τον Αντένα, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Φέρει την υπογραφή ενός νέου ταλαντούχου σκηνοθέτη, του Άκη Πολύζου, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από τα Τρίκαλα. Γιος του Σωτήρη Πολύζου, από την Κάτω Ελάτη, μεγάλωσε στα Γιαννιτσά όπου μετοίκησε ο πατέρας του για επαγγελματικούς λόγους. Έμαθε τα πρώτα μυστικά του σινεμά κοντά στον Νίκο Περάκη και τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη.
Ο ίδιος μιλώντας στον Μάνο Καρυστινό, στην πολιτιστική ιστοσελίδα frapress.gr, αποκαλύπτει πως βρέθηκε στον κόσμο της μεγάλης οθόνης.
“Στην τρίτη Λυκείου είχα υποψίες ότι θέλω να ασχοληθώ με τη σκηνοθεσία. Δεν κατάφερα να γράψω στις πανελλήνιες όσο έπρεπε για να περάσω στη Σχολή Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη. Το αμέσως κοντινότερο στη σκηνοθεσία ήταν το ΤΕΙ Φωτογραφίας.
Περισσότερο ήταν μια αφορμή για να κατέβω στην Αθήνα, όχι τόσο για να το σπουδάσω. Κατέβηκα στην Αθήνα, έκατσα ένα χρόνο στο ΤΕΙ, αλλά εκείνη την περίοδο γίνονταν αρκετά μεγάλες καταλήψεις και έτσι το ΤΕΙ έμεινε κλειστό για περίπου ένα χρόνο.
Εγώ τότε είχα βρει ένα πρακτορείο και πήγαινα σε τηλεοπτικές παραγωγές ως βοηθητικός ηθοποιός. Εκεί ρωτούσα αν υπάρχουν δουλειές σε άλλα πόστα και με πήρανε βοηθό γενικών καθηκόντων στις «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΟΥ ΜΠΕΚΑ». Στα γυρίσματα με είδε η Ελισάβετ Χρονοπούλου να ζωγραφίζω. Της έφτιαξα ένα storyboard για μια σκηνή που κάποιος πηδούσε από ένα μπαλκόνι.
Όταν, λοιπόν, την κάλεσαν να δουλέψει ξανά στον αστυνόμο Μπέκα με πρότεινε για β΄ βοηθό σκηνοθέτη. Πήγα σαν β’ και σιγά σιγά κατέληξα να γίνω α’ βοηθός σκηνοθέτη. Όταν τελείωσε ο Μπέκας, πήγα σαν β’ βοηθός στη σειρά της ΕΡΤ «ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ».
Μετά από λίγο ανέλαβα και εκεί α’ βοηθός σκηνοθέτη και συμμετείχα σε 120 μέρες γύρισμα. Το 2008 ήμουν α’ βοηθός στην ταινία του Νίκου Ζαπατίνα «Ο ΗΛΙΑΣ ΤΟΥ 16ου» και στη συνέχεια πέρασα στο κομμάτι των special effects.
Εκπαιδευόμουν από το internet μέσω διαδικτυακών tutorials και έτσι δούλεψα στη σειρά του Mega, «ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ». Η επόμενη μου δουλειά ήταν στην ταινία «ΟΙ ΙΠΠΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ» του Νίκου Καλογερόπουλου, όπου ήμουν σκηνοθέτης β’ συνεργείου στις σκηνές που περιείχαν εφέ. Παίρναμε μια κάμερα και έναν οπερατέρ και τραβούσαμε τις σκηνές με τα εφέ, όπως πολλαπλασιασμό του κόσμου και εκεί γνώρισα την εταιρεία παραγωγής Faliro House.
Τότε δούλευα το σενάριο για τη «ΣΥΝΘΗΚΗ 10/60» σαν μεγάλου μήκους. Επειδή ήταν πολύ μεγάλη, σκέφτηκα να κάνω μια μικρού μήκους για να λειτουργήσει σαν teaser.
Πήγα στη Faliro House, τους άρεσε πολύ η ιδέα και ξεκινήσαμε να το δουλεύουμε. Το γυρίσαμε και έκατσα περίπου 1,5 χρόνο να κάνω τα εφέ μόνος μου. Όταν τελείωσε η ταινία και έπαιξε στη Δράμα, μπήκα στρατό και όταν απολύθηκα ξεκίνησα τη συνεργασία μου με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη.
Η συνεργασία μας ξεκίνησε από το «4», όπου είχα φτιάξει τους τίτλους αρχής. Με πήρε τηλέφωνο για να δουλέψω στο «ΑΝ», αλλά επειδή γύριζα τότε τη «Συνθήκη» δεν είχα χρόνο και συμφωνήσαμε για την επόμενη. Ήμουν ο πρώτος άνθρωπος που έκλεισε για τη ταινία του. Όταν ξεκινήσαμε ήταν ο Παπακαλιάτης, εγώ και ένα σενάριο…”.
Ο Άκης, στα 31 του σήμερα, είναι παντρεμένος και πατέρας ενός παιδιού. Ζει μόνιμα στην Αθήνα.
Κ.Τ. trikalaenimerosi.gr
Δείτε τα making of από την ταινία της Lacta: