Η οικονομική κρίση προκάλεσε τεράστια προβλήματα στον κατασκευαστικό κλάδο και στους επαγγελματίες, όχι μόνο των Τρικάλων, ευρύτερα της Θεσσαλίας και της χώρας. Πολλοί επαγγελματίες αποφάσισαν είτε να μεταναστεύσουν σε χώρες του εξωτερικού, είτε να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις προκειμένου να διατηρήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις τους. Κι ως φαίνεται το μυαλό του Έλληνα, η θέληση και το πείσμα, πολλών ανθρώπων σήμερα τους κάνουν να σταθούν όρθια, προσφέροντας κάτι το εναλλακτικό.
Η κρίση δημιούργησε τεράστια και αλυσιδωτά προβλήματα στους επαγγελματίες ξύλου και επίπλου. Είναι γνωστό εξάλλου, καθώς και στις πρόσφατες εκλογές του Σωματείου Επιπλοποιών Τρικάλων εκφράστηκε η γενική απογοήτευση των τοπικών επιπλοποιών, οι οποίοι βλέπουν χρόνο με το χρόνο τον όγκο της εργασίας τους, αν όχι να ελαχιστοποιείται, να μειώνεται δραματικά.
Δυο άνθρωποι, δύο επιπλοποιοί, ένας εξ’ αυτών με καταγωγή από το Ζάρκο της Φαρκαδόνας ο κ. Μιχάλης Βανακάρας, που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον όμορο νομό της Λάρισας, βλέποντας τα τελευταία χρόνια την εργασία τους να μειώνεται, αποφάσισαν να δράσουν εναλλακτικά. Επεξεργάστηκαν την ιδέα της κατασκευής ξύλινων ποδηλάτων, τα οποία δεν διαφέρουν σε σχέση με ένα κανονικό ποδήλατο που κατασκευάζεται από σίδηρο. Και πραγματικά η ιδέα τους καρποφόρησε, καθώς στην επιχείρηση που διατηρεί στη Λάρισα, ένας εξ αυτών ο κ. Πατσιούρης Ιωάννης, το όραμα έγινε πράξη.
Το πρώτο ποδήλατο που κατασκεύασαν ονομάστηκε «Αίολος». Δημιουργήθηκε από τρία είδη ξύλου Δρυς, Κερασιά και Καρυδιά και ο σκελετός του ζυγίζει μόλις 2 κιλά και 800 γραμμάρια. Ένας σκελετός, ο οποίος δημιουργείται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ενδιαφερόμενου, πελάτη, ποδηλάτη, που διακρίνεται για την καινοτομία των υλών και τη σχεδίαση μιας και το ξύλο απέκτησε μορφή και την ανθεκτικότητα. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου, καθώς φέρει όλα τα εξαρτήματα, τροχούς φυσικά από λάστιχο και ακτίνες μεταλλικές, πλησιάζει 8 κιλά και τα 700 γραμμάρια. Ένα ποδήλατο το οποίο δεν το αισθάνεται ο ποδηλάτης κατά την βόλτα του καθώς λόγου του μικρού βάρους αναπτύσσει ταχύτητες με δυο πεδαλιές, κινούμε θα έλεγε κανείς, όπως το όνομα του, σαν αέρας.
Η δημιουργία των δυο επαγγελματιών άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων και στο Τμήμα Επεξεργασίας Ξύλου του ΤΕΙ Θεσσαλίας με έδρα την Καρδίτσα που παρουσιάστηκε προσφάτως, κατά την επαφή των κατασκευαστών με υπηρεσιακούς παράγοντες της σχολής και με φοιτητές.
Οι κ.κ. Πατσιούρης και Βανακάρας φυσικά και δεν έμειναν εδώ. Επιδιώκοντας ευρωπαϊκές συνεργασίας ήρθαν σε επαφή με τη γερμανική εταιρία «lucky Bike», παρουσιάζοντας τη δημιουργία τους, προκειμένου να επιταχυνθεί μελλοντική συνεργασία.
krinitrikalon.gr