"Το ELVITEN είναι αποτέλεσμα της εξωστρέφειας, της τεχνογνωσίας και της τόλμης, ένας μεσαίος Δήμος της Ελλάδας – μικρός σε σχέση με τους Δήμους της ΕΕ – να αποτελεί πρότυπο. Γι’ αυτό το ELVITEN εστιάζει στην Ευέλικτη Ηλεκτροκίνηση για Βιώσιμες Πόλεις, από το ευρύ πρόγραμμα «HORIZON 2020» της ΕΕ". Αυτά, μεταξύ άλλων, τονίζει στην εφημερίδα «Ελευθερία», της Λάρισας, ο δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος της e-trikala Α.Ε., Γιάννης Κωτούλας.
Η συνέντευξή του στην Γεωργία Κωστακοπούλου , έχει ως εξής:
* Μετά το λεωφορείο χωρίς οδηγό, που αποτέλεσε παγκόσμια πρωτοτυπία, ο Δήμος Τρικκαίων, ακολουθώντας τα ίδια γνωστά και πετυχημένα βήματα, θα φιλοξενήσει το ερχόμενο φθινόπωρο επιδείξεις ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο του έργου ELVITEN. Μπορείτε να αναφερθείτε αναλυτικά σε αυτήν τη νέα πρωτοτυπία; Τι θα γίνει;
- "Ο Δήμος Τρικκαίων πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση για οχήματα δημόσιας χρήσης. Μετά το CityMobil2 ο Δήμος και η e-trikala Α.Ε. εντάχθηκαν ουσιαστικά στον πρωτοπόρο σχεδιασμό για τις έρευνες σε θέματα ηλεκτροκίνησης και γενικότερα ήπιας κίνησης μέσων μαζικής μεταφοράς. Το ELVITEN είναι αποτέλεσμα της εξωστρέφειας, της τεχνογνωσίας και της τόλμης, ένας μεσαίος Δήμος της Ελλάδας – μικρός σε σχέση με τους Δήμους της ΕΕ – να αποτελεί πρότυπο. Γι’ αυτό το ELVITEN εστιάζει στην Ευέλικτη Ηλεκτροκίνηση για Βιώσιμες Πόλεις, από το ευρύ πρόγραμμα «HORIZON 2020» της ΕΕ. Μαζί με άλλες 6 ευρωπαϊκές πόλεις(Βερολίνο, Ρώμη, Μπάρι, Γένοβα, Ρώμη, Μάλαγα και σε συνεργασία με το ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου) η e-trikala Α.Ε. προωθεί τη δημόσια ηλεκτροκίνηση: 5 τρίκυκλα και 5 τετράκυκλα ελαφρά οχήματα θα κυκλοφορούν στα Τρίκαλα, είτε για όσους εργάζονται στον χώρο των διανομών, είτε για πολίτες. Μάλιστα οι πολίτες θα μπορούν να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για να μετακινούνται με ασφάλεια και χωρίς κανένα έξοδο, μέσα από μια ειδική πλατφόρμα. Σε αυτή θα καταγράφονται οι σχετικές διαδρομές και το ωράριο, ώστε να επιλέγεται κάθε φορά η διαθεσιμότητα του οχήματος και του δρομολογίου. Όλη αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει έναν χρόνο (Νοέμβριος 2018 – Νοέμβριος 2019) και θα εξηγηθεί αναλυτικότερα σε Τρικαλινές και Τρικαλινούς το επόμενο διάστημα".
* Αν και είναι νωρίς ακόμη, υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για τον νέο Μύλο των Ξωτικών; Τι καινούργιο μπορούμε να περιμένουμε;
- "Για εμάς ο πήχης είναι πάντα το να ξεπερνούμε τον καλύτερό μας εαυτό. Ναι, είναι νωρίς, αλλά... δεν είναι νωρίς. Ο σχεδιασμός μας έχει ξεκινήσει ήδη από την επόμενη ημέρα της διοργάνωσης του 2018 (κυριολεκτώ σε αυτό) και ήδη έχουμε προβεί σε σχεδιασμό, οργάνωση, παραμετροποίηση, αξιοποίηση των όσων επιθυμούμε να παρουσιάσουμε τον χειμώνα 2018-19. Δεν θα σας αποκαλύψω τώρα την κεντρική ιδέα. Μπορώ όμως να πω ότι εστιάζουμε και φέτος στο θεματικό πάρκο, που πλέον είναι ο κύριος «υπεύθυνος» για τη δημιουργία χριστουγεννιάτικης τουριστικής αγοράς στη χώρα μας. Δεν θέλουμε να ευλογούμε τα γένια μας, αλλά για να φτάσουμε στο ρεκόρ των αποδεδειγμένων 1,1 εκατ. επισκέψεων, έχουμε δουλέψει πολύ: Πολλοί άνθρωποι, πολλές ημέρες – και νύχτες -, πολύ σκληρά, με ομάδες Τρικαλινών, με ανθρώπους εξειδικευμένους, με ανθρώπους που αγαπούν ό,τι κάνουν, με ιδέες να διαχέονται στην πόλη απ’ όλους. Η κριτική εστιάζεται, πλέον, στο γιατί δεν υλοποιήθηκαν όλες οι προτάσεις που κατατέθηκαν. Πλέον προσελκύουμε επισκέπτες από γειτονικές χώρες, δουλεύουμε όλο τον χρόνο με αξιοποίηση ιδεών, δημιουργήσαμε «Ακαδημία Ξωτικών» με δωρεάν σεμινάρια στους επιχειρηματίες, ενισχύσαμε την εικόνα του Μύλου με το εξαιρετικά επιτυχημένο 1ο Food Festival. Γι’ αυτό, λοιπόν, σας εκμυστηρεύομαι ότι ο Μύλος των Ξωτικών θα είναι και φέτος η μεγαλύτερη μηχανή παραγωγής χαμόγελου στην Ελλάδα και τα Τρίκαλα, γι’ άλλη μία χρονιά η πρωτεύουσα των Χριστουγέννων !!".
* Ασκείται κριτική προς τη νυν Δημοτική αρχή για θέματα καθημερινότητας. Ισχύει κάτι τέτοιο;
-" Θεμιτή η κριτική, διότι με τον τρόπο αυτό συνεχίζουμε να μειώνουμε το χρέος του Δήμου, να δίνουμε κονδύλια για πεζοδρομήσεις, ασφαλτοστρώσεις στην πόλη και την αγροτική οδοποιία, για παρεμβάσεις, συντηρήσεις, επισκευές σε όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία, γι’ αντικατάσταση των σωλήνων ύδρευσης στην πόλη, για ράμπες για ΑμεΑ, για ανακαίνιση του κολυμβητηρίου, για δημιουργία τριών πρόσθετων χώρων άθλησης και αναψυχής, για δημιουργία 20 νέων γηπέδων, για αναβάθμιση του πάρκου του Αη Γιώργη, για εξασφάλιση ύδρευσης σε 6 χωριά, για υποδομές αποχέτευσης σε δύο συνοικισμούς, για ολοκλήρωση του δικτύου οπτικών ινών που υπάρχει εδώ και χρόνια, για το 5G, γι’ αγορά πρόσθετων μηχανημάτων για έργα, για δημιουργία πιλοτικών προγραμμάτων εξοικονόμησης καυσίμων και χρόνου στα απορριμματοφόρα, για δεύτερη κυψέλη στον ΧΥΤΑ, για αύξηση της ανακύκλωσης, για πρόσθετους κάδους απορριμμάτων, για νέες δράσεις στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για πιλοτικά προγράμματα εξυπηρέτησης των πολιτών... Όλα αυτά δείχνουν ότι δεν αφήνουμε σε δεύτερη μοίρα την καθημερινότητα, και για ένα Δήμο με αρκετά μεγάλο χρέος η προσπάθειά μας έχει και κάποιο αποτέλεσμα".
* Ποια προγράμματα βρίσκονται σε εξέλιξη από την e-trikala Α.Ε.;
"Στην e-Trikala δεν σταματάμε ποτέ, έχουμε τον επόμενο Μύλο των Ξωτικών στα σκαριά, τρέχουμε εδώ και καιρό το πρόγραμμα ESTIA με την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, έχουμε ξεκινήσει το ELVITEN, δουλεύουμε το AVINΤ που είναι παραπλήσιο με το city mobile 2, το ACTIVAGE και γενικά δεν λέμε όχι σε προγράμματα και δουλειές που δίνουν προστιθέμενη αξία στην εταιρεία μας, στον Δήμο μας και στην περιοχή μας".