Στην εισήγηση του συνδυασμού Οικολογική Θεσσαλία με αφορμή τον απολογισμό πεπραγένων της περιφερειακής αρχής για το έτος 2016 αναφέρονται τα εξής:
Διανύσαμε μια ακόμη χρονιά περιφερειακής θητείας και ήρθε ο καιρός να κάνουμε λογαριασμό, όπως συνηθίζεται να λέγεται.
Από την πλευρά της περιφερειακής αρχής παρουσιάζονται όλα, ως βαίνοντα καλώς αν όχι άριστα (έστω και με ποσοτικούς όρους).
Είναι, όμως, άραγε, έτσι; Ακούσαμε τον Περιφερειάρχη να επαίρεται για τα έργα και τις επιτυχίες του, είναι, όμως, έτσι όπως παρουσιάζονται; Για να δούμε.
Πρώτα από όλα να διευκρινίσουμε προς όσους δεν γνωρίζουν ότι όλα αυτά τα οποία αναφέρει ο κος Περιφερειάρχης, πλην ελαχίστων, εξαιρετικών περιπτώσεων, είναι πράματα που γίνονται ούτως ή άλλως, είναι ζητήματα προδιαγεγραμμένων μελλοντικών υλοποιήσεων , που έχουν ήδη αποφασιστεί και συμφωνηθεί με την Ε.Ε και τα ίδια, σχεδόν, πανομοιότυπα γίνονται και στις υπόλοιπες περιφέρειες (τουλάχιστον αυτές του ιδίου στόχου), κάποιοι κάνουν λόγο για αυτόματο πιλότο, εμείς, όμως, δεν θα μπούμε σε αυτόν τον πειρασμό.
Για να δούμε όμως την ουσία των πραγμάτων και τι συμβαίνει πραγματικά στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Και να αρχίσουμε από τον τρόπο άσκησης διοίκησης, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέδειξε τελευταία ο Σύλλογος υπαλλήλων, η κατάσταση είναι πραγματικά ανησυχητική, αφού φαίνεται να έχει επικρατήσει ο νεποτισμός και η ευνοιοκρατία με μαζικές τοποθετήσεις προϊσταμένων σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα και με κραυγαλέες περιπτώσεις εύνοιας συγκεκριμένων υπαλλήλων. Τα παραπάνω οδηγούν την κατάσταση, στην εγκαθίδρυση ενός άκρως πελατειακού συστήματος, που μπορεί να δημιουργήσει στρεβλώσεις και συγκρούσεις μεταξύ των υπαλλήλων, με δυσμενέστατες επιπτώσεις στην αποδοτική λειτουργία της Περιφέρειας και φυσικά πρέπει να ληφθεί αμέσως μέριμνα για την πλήρη αποκατάσταση όλων αυτών.
Ας αναφέρουμε και κάποια άλλα θέματα, ενδεικτικά, διότι ο διαθέσιμος χρόνος δεν μας επιτρέπει να τα συμπεριλάβουμε και να τα εξαντλήσουμε όλα.
Για μεγάλο διάστημα της περυσινής θητείας, δεν είχαν οριστεί θεματικοί αντιπεριφερειάρχες με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ένα μεγάλο κενό στην άσκηση διοίκησης την περίοδο αυτή, θέμα που είχαμε δημοσιοποιήσει εκφράζοντας την ανησυχία μας και ευτυχώς εισακουστήκαμε έστω και με καθυστέρηση. Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο κος Περιφερειάρχης συμμερίζεται και προωθεί την άποψη «του ενός ανδρός αρχή», ευνουχίζοντας με αυτόν τον τρόπο τις δυνατότητες πολλών συνεργατών του, με όλες τις δυσλειτουργίες που μια παρόμοια κατάσταση μπορεί να προκαλέσει.
Επιπλέον, ένας σημαντικότατος θεσμός, αυτός του Συμπαραστάτη του πολίτη και της Επιχείρησης, απαξιώθηκε στο μέγιστο βαθμό, αφού δεν ενεργοποιήθηκαν ακόμη και έως σήμερα οι διαδικασίες για την επιλογή του, παρά την επίσημη διαβεβαίωση σε σχετική επερώτηση που είχαμε καταθέσει πριν αρκετούς μήνες. Και να επαναλάβουμε τα όσα είχαμε επισημάνει και στην τοποθέτησή μας για τον προηγούμενο απολογισμό: «Ο θεσμός του “Συμπαραστάτη του Πολίτη και της επιχείρησης”, είναι αυτός ο οποίος θα μπορούσε να αποτελέσει τον κατεξοχήν θεσμό της αντιμετώπισης των πελατειακών σχέσεων, της διασφάλισης της διαφάνειας και της πάταξης της διαφθοράς. Μήπως, όμως, ο Περιφερειάρχης, ο οποίος πασχίζει για την επιχειρηματικότητα, προτιμάει να κατέχει ο ίδιος τον ρόλο αυτόν για δικούς του λόγους;».
Τέλος, θα κάνουμε αναφορά σε ένα ζήτημα που προέκυψε πέρυσι, παίρνοντας μεγάλες διαστάσεις: αυτό του προσφυγικού. Για το συγκεκριμένο θέμα, παρότι, από ένα σημείο και μετά, και κυρίως το τελευταίο διάστημα, οι προσεγγίσεις της Περιφερειακής Αρχής έχουν βελτιωθεί σημαντικά και στον εκφερόμενο λόγο και στις διάφορες παρεμβάσεις της για την επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες, η αρχική όμως και για μεγάλο διάστημα στάση χαρακτηρίστηκε από μια ακατανόητη ανετοιμότητα από την πλευρά της περιφερειακής αρχής, παρότι είχαμε, από την πλευρά μας, ως παράταξη, προσπαθήσει, έγκαιρα να της επιστήσουμε την προσοχή, στο μείζον αυτό θέμα. Η περιφερειακή αρχή ολιγώρησε και αμφιταλαντεύτηκε στο εν λόγω ζήτημα και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης είχε προσεγγίσει το θέμα με τρόπο αντιφατικό και ενίοτε με ατυχείς και διχαστικές, δηλώσεις του.
Θα περιοριστούμε σ’ αυτά, όσον αφορά τα τέσσερα αυτά ζητήματα και θα αναφερθούμε τώρα στην εισήγηση, το κείμενο που μας απέστειλε η περιφερειακή αρχή, που όπως και το προηγούμενο, συνεχίζει να είναι τεράστιο, με αυξητικές, μάλιστα τάσεις, από 232 σελίδες έφθασε στις 287, και παραμένει ανομοιογενές προϊόν συρραφής διάφορων μελετών και στοιχείων (σε ορισμένες περιπτώσεις αυτούσια δελτία τύπου, χωρίς αλλαγή ούτε ως προς τον χρόνο), χωρίς να περιορίζεται στο έτος αναφοράς, αλλά να συμπεριλαμβάνει και πολύ προγενέστερες περιόδους και σε ορισμένες περιπτώσεις αλλότριων φορέων, κυρίως τομεακών, πράγμα που συνιστά δεοντολογικό ζήτημα αφού αυτά θα έπρεπε, κανονικά να αποτελούν απλώς παράρτημα και να μη συνιστούν εισήγηση. Κι αυτή η παρατήρηση, παρότι μοιάζει τεχνικού χαρακτήρα, δεν έχει να κάνει με τον τύπο, αλλά αγγίζει την ουσία του ζητήματος.
Θα επιλέξουμε ορισμένους τομείς για να δώσουμε τις απαιτούμενες απαντήσεις, πάντα λόγω χρονικού περιορισμού:
Πριν όμως πάμε σε συγκεκριμένα θέματα, χρειάζεται κατ’ αρχάς να διατυπώσουμε την βασική μας διαφωνία με την περιφερειακή αρχή, αναφορικά με το παραγωγικό μοντέλο. Ο Περιφερειάρχης κος Αγοραστός δείχνει να συμμερίζεται απολύτως τις απόψεις των παραγωγιστών, παρότι αυτές τείνουν να εγκαταλειφτούν σχεδόν από όλους. Ιδιαίτερα δε για την χώρα μας και δη την περιοχή μας, οι συγκεκριμένες απόψεις είναι τελείως ανώφελες και σχεδόν ζημιογόνες και σε κάθε περίπτωση ωφέλιμες μόνο για τους προνομιούχους, σε αντίθεση με τις δικές μας θέσεις, δηλ. με την τοπικοποίηση, την εδαφικοποίησηκαι ιδιοτυποποίηση των παραγωγικών διαδικασιών, που προσδίδουν υπεραξία και είναι ενταγμένες σε μια λογική συνεργατισμού και δίκαιης κατανομής του παραγόμενου πλούτου, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις αρχές της αειφορίας και αξιοπρεπούς βιωσιμότητας. Αυτή είναι μια από τις κυριότερες διαφορές μας, η οποία πρέπει να είναι σαφής και ξεκάθαρη σε όλους.
• Τα κοινωνικά: Ο κος Περιφερειάρχης, συνεχίζει να διατυμπανίζει ότι βάζει σε προτεραιότητα τον Άνθρωπο, αλλά δεν βλέπουμε αυτό να επιβεβαιώνεται στην πράξη (με λαμπρές εξαιρέσεις τις δράσεις του εργαστηρίου ζωής του ΟΚΑΝΑ και την επιτροπή στήριξης φυλακισμένων και αποφυλακισμένων Μαγνησίας ), αφού παρατηρούμε μια σημαντικότατη καθυστέρηση στην ενεργοποίηση των δράσεων που χρηματοδοτούνται από το κοινωνικό ταμείο, ιδιαίτερα τα Κοινωνικά κέντρα, για τα οποία υπάρχουν ελάχιστες εγκρίσεις και φαίνεται να είμαστε από τους τελευταίους σε επίπεδο χώρας. Εκτός αυτού, οι προϋπολογισμοί που διατίθενται είναι αρκετά περιορισμένοι με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες πολλών Δήμων. Πιο συγκεκριμένα, στον Δ. Τρικκαίων, δεν προβλέπεται η χρηματοδότηση του κοινωνικού συσσιτίου και των κέντρων ημερήσιας φροντίδας αστέγων, ούτε η λειτουργία αντένας κέντρου στήριξης Ρομά στον Πύργο και δεν θα έχει ληφθεί μέριμνα για την χρηματοδότηση των κοινωνικών υπηρεσιών για γυναίκες στην Καρδίτσα, και άλλα διάφορα. Επίσης στους Σοφάδες, δεν δρομολογήθηκαν διαδικασίες για την δημιουργία νέας σχολικής μονάδας, η οποία θα αντικαταστήσει το σχολείο γκέτο που υπάρχει στον οικισμό Ρομά, παρότι με ιδιαίτερο στόμφο υπάρχει αναφορά στα προγράμματα για τους Ρομά, που, ναι μεν όντως, η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετείχε στις πιλοτικές δράσεις, όμως για τη συνέχισή τους δεν πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι.
• Ανεργία: Παρά το γεγονός ότι η Περιφέρεια δεν έχει ιδιαίτερες αρμοδιότητες επί του θέματος, μπορεί έμμεσα να συνδράμει σημαντικά στην αντιμετώπιση της μάστιγας αυτής, με διάφορους μηχανισμούς που διαθέτει, δεν έχει όμως προχωρήσει στην συγκρότηση υπηρεσίας, που θα ασχοληθεί με το θέμα αυτό και τα υποτυπώδη τμήματα που έχουν την εν λόγω αρμοδιότητα υπολειτουργούν. Ευτυχώς υπήρξε μια πρωτοβουλία από το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού για τη διασύνδεση των υπηρεσιών της περιφέρεια με μια νέα πλατφόρμα ανίχνευσης αναγκών και σύνδεσης και ένταξής τους στην αγορά εργασίας και ελπίζουμε να ανταποκριθεί η περιφέρεια σε αυτό το εγχείρημα. Σε πολλούς άλλους τομείς, που είχε δυνατότητες να παρέμβει η Περιφέρεια για την διευκόλυνση δημιουργίας απασχόλησης,(όπως τη χορήγηση αδειών σε παραγωγούς και επαγγελματίες) δεν φαίνεται να υπάρχει μια συγκροτημένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση. Τέλος για έναν πολύ σημαντικό τομέα, αυτόν της κοινωνικής και αλληλέγγυας κοινωνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας, που έχει πάρα πολλά περιθώρια δημιουργίας θέσεων εργασίας, δεν υπάρχει καμία συγκροτημένη πολιτική. Θα περιοριστούμε σε αυτά και απλώς θα αναφέρουμε ότι δεν αρκεί να διοργανώνουμε «επετειακές» συνεδριάσεις για το θέμα στο περιφερειακό συμβούλιο, αλλά πρέπει να δημιουργήσουμε, συντεταγμένα, το απαραίτητο περιβάλλον, που θα συμβάλλει στην καταπολέμηση της ανεργίας.
• Υγεία: στο θέμα της υγείας οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι έχει καταβληθεί κάποια προσπάθεια, όχι όμως στο μέγεθος που αυτή παρουσιάζεται, καθώς τα στοιχεία από τις αρμόδιες διαχειριστικές αρχές δεν μας κατατάσσουν αρκετά υψηλά, τουλάχιστον στην τελευταία φάση, στον κατάλογο αναφορικά με τους πόρους που μας διατέθηκαν. Είναι θετικό το γεγονός ότι υπάρχει βούληση για την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, χωρίς ωστόσο να υπάρχει και σε αυτό το θέμα ένα συνολικό πλαίσιο, με αποτέλεσμα αυτό να απουσιάζει από πρωτοβουλίες, που αναλαμβάνονται σε συναφείς τομείς. Η απουσία συντεταγμένων δράσεων για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ είναι επίσης εμφανής. Τέλος, είναι κρίμα που η πρωτοβουλία της Περιφέρειας για την δημιουργία επιτροπής κοινωνικού ελέγχου για την υγεία παραπέμπεται στις καλένδες.
• Περιβάλλον: Στον τομέα του περιβάλλοντος, η περιφερειακή αρχή δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει τις απαιτούμενες συνθήκες για να αποτρέψει σημαντικά ρυπαντικά μεγέθη, όπως για παράδειγμα αυτά των τυροκομείων, σε ορισμένες περιοχές και γενικώς δεν φαίνεται να έχει αντιληφθεί την σημασία που έχει η προστασία του περιβάλλοντος, όχι μόνο για τις επόμενες γενιές, αλλά και για τις τωρινές, τόσο με τα τεράστια οφέλη από την κυκλική οικονομία, όσο και από τα κέρδη που μπορεί να διασφαλίσει η περιβαλλοντική υπευθυνότητα για τις επιχειρήσεις της περιοχής μας, έναντι ποιοτικών καταναλωτικών αποδεκτών και τις αντίστοιχες ζημίες σε αντίθετη περίπτωση. Πρέπει να αναγνωριστεί η καλή πορεία του ΠΕΣΔΑ, αρκεί να μην υπάρξει κάποια παρεκτροπή καθ’ οδόν, σε σχέση με τη δημιουργία μεγάλων μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων και αποβλήτων. Τέλος το θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δεν έχουν γίνει οι χειρισμοί που θα έπρεπε, και ελπίζουμε να λάβετε υπόψη, στην επιβαλλόμενη προσπάθεια για αντιμετώπισή της, τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει επ’ αυτού του ζητήματος.
• Τουρισμός – Πολιτισμός: Η τουριστική πολιτική, φαίνεται να περιέχει αντιφάσεις αφού δεν χαρακτηρίζεται από μια κύρια διακριτότητα, δεν έχει δηλ. μια βασική ταυτότητα και ασκείται, ενίοτε had hoc και άλλοτε με τρόπο αντιφατικό, αλλιώς παρουσιάζεται στο RIS (δημιουργικός τουρισμός), με άλλον τρόπο αποτυπώνεται στα προγράμματα τουριστικής προβολής και διαφορετικά σε διάφορες άλλες παρεμβάσεις (κρουαζιέρα…), υπάρχει επίσης ένα πολύ μεγάλο θέμα με το ζήτημα της τουριστικής προβολής, το Σάιτ παραμένει σχεδόν κενό, δεν έχει χορηγηθεί υλικό από τις αναπτυξιακές κα και μείζον θέμα συνιστά η μελέτη για το τουριστικό μάρκετινγκ πλαν, στην οποία συμμετέχει η εταιρία της Coca Cola, τόσο ως προς την ποιότητά της, όσο και ως προς τη συμμετοχή αυτή καθαυτή και τις διαδικασίες διαβούλευσης. Στο θέμα του πολιτισμού, υπάρχει μεν πληθώρα εκδηλώσεων που χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια, αρκετές ιδιαίτερα αξιόλογες και πολύ καλώς στηρίζονται, δεν υπάρχει όμως ένα πλαίσιο που να τις εντάσσει στις προτεραιότητες της περιφέρειας και να τις προσδίδει προστιθέμενη αξία και κάτι τέτοιο, θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει σύντομα.
• Για τη Λίμνη Κάρλα: Δεν παραγνωρίζει κανείς της προσπάθειες που έχουν γίνει, χωρίς να ξεχνάμε ότι η διαχείριση των έργων, όταν γίνεται τοπικά, είναι πολύ πιο αποτελεσματική. Στην Κάρλα, προχώρησαν, όντως, τα έργα με ταχύτατους ρυθμούς, αλλά και με πολλές αστοχίες και λάθη (με σημαντικότερο αυτό της απορρύπανσης) που είχαν, έχουν και θα έχουν αρνητικές συνέπειες, οι οποίες αναδεικνύονται κατά καιρούς, όπως το περασμένο καλοκαίρι με την εκατόμβη των νεκρών πτηνών. Επίσης δεν έχουμε δει, ακόμη, το ολοκληρωμένο σχέδιο οικοτουριστικής ανάπτυξης, με αξιοποίηση των υλικών και άυλων πόρων της.
• Τεχνική Βοήθεια: Απαιτείται μια ειδική αναφορά στο θέμα της τεχνικής βοήθειας και το ζήτημα της διαφανούς διαχείρισής της. Τα ποσά της τεχνικής βοήθειας είναι τεράστια και θα πρέπει να συγκροτηθεί μια άτυπη επιτροπή προγραμματισμού και διαφάνειας, ώστε και με τον ορθότερο τρόπο να αποφασίζονται οι δράσεις και να υλοποιούνται από τους πλέον αξιόπιστους φορείς. Τα έως τώρα δεδομένα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα θετικά καθόσον έχουμε παρατηρήσει να έχουν διενεργηθεί π.χ κοινωνικές μελέτες χωρίς να υπάρχει στην μελετητική ομάδα ούτε ένας κοινωνικός επιστήμονας, ή να χρηματοδοτούνται εφημερίδες για εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε περιοχές όπου έχουν ελάχιστη κυκλοφορία κτλ. Η τεχνική βοήθεια μπορεί να καταστεί ένα σημαντικότατο χρηματοδοτικό αναπτυξιακό εργαλείο και με τον τρόπο αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί.
Υπάρχουν πολλά επίσης άλλα θέματα και ερωτήματα, στα οποία θα αναφερθούμε, σε αυτή τη φάση, επιγραμματικά και θα επανέλθουμε εν καιρώ.
• Ποιες είναι οι επιβαρύνσεις στο νέο ΕΣΠΑ από τις λεγόμενες «ουρές»; με βάση τις πληροφορίες μας αρκετά σημαντικές θα ζητήσουμε σύντομα εκτενή ενημέρωση
• Πως λειτουργεί στην πράξη το θεσσαλικό σήμα ποιότητας; καθώς και το θεσσαλικό καλάθι; για το οποίο προκαλεί ιδιαίτερη απορία, η ένταξη σε αυτό της Στέβια (που αποτελεί παγκόσμιο παράδειγμα προϊοντοκλοπής – πειρατεία μοναδιαίου τοπικού αγαθού) και η απουσία του σκόρδου
• Γιατί δεν υπάρχει καμία πραγματική αναπτυξιακή στην Περιφέρεια και το ΚΕΚ είναι σχεδόν ανενεργό, παρότι μπορεί να συνεισφέρει καθοριστικά σε πολλούς τομείς
• Γιατί στο RIS δεν παρατηρείται καμία, σχεδόν, δραστηριότητα ακόμη και στο επίπεδο της ενημέρωσης όσων είχαν καταθέσει προτάσεις; Και τι συμβαίνει με το συμβούλιο καινοτομίας;
• Πόσες φορές λειτούργησε η επιτροπή διαβούλευσης (μια ΠΕΣΔΑ) και επρόκειτο για μια όντως ουσιαστική διαδικασία;
• Γιατι για το Leader γίνεται αναφορά μόνο στην Π.Ε Λάρισας; Ή το Leader είναι όντως από τα κάτω, με τις Ο.Τ.Δ που έχουν την ευθύνη και δεν αναφέρεται καμία Π.Ε, ή δεν είναι, οπότε και αναφέρονται όλες (Μάλλον ισχύει το πρώτο).
• Τι ακριβώς έγινε με το θέμα της Ελληνογερμανικής φιλίας στη συνάντηση του Ναυπλίου;
• Τα διακρατικά προγράμματα, τι αντίκτυπο είχαν; Έχουμε κάποια συνολικά συμπεράσματα, που να προκύπτουν από μια συστηματική καταγραφή και μελέτη;
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πλείστα άλλα θέματα, αλλά πόσα;… Θα περιοριστούμε σε αυτά και θα επισημάνουμε, όπως και πέρυσι, ότι έχουμε ανάγκη από ουσία και όχι από φθηνή επικοινωνία και σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να βάλουμε την κοινωνία πάνω από την επικοινωνία.
Ας πούμε, τέλος, λίγα πράματα και για την Περιφερειακή μας Κίνηση επαναλαμβάνοντας ότι η «Οικολογική Θεσσαλία», παρότι δεν είχε την ευθύνη της διοίκησης της Περιφέρειας, παρακολούθησε στενά και συστηματικά ό,τι «συνέβαινε» στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και για το λόγο αυτό δεν απουσίασε σε καμία σχεδόν (με μια και μοναδική, λόγω απουσίας στο εξωτερικό, με γραπτή κατάθεση όμως των θέσεών μας, για τα υπό συζήτηση θέματα) συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και της επιτροπής στην οποία συμμετέχει, καθώς και από καμία σύσκεψη, στην οποία προσκληθήκαμε -και πρέπει να προσκαλούμαστε πάντα-, και ήμασταν παρόντες και σε όσες συσκέψεις πληροφορηθήκαμε τυχαία για τη διεξαγωγή τους).
Δεν περιοριστήκαμε, όμως, μόνο σε αυτόν τον ρόλο, που κατ’ εμάς είναι ο ελάχιστος βασικός, αλλά καταβάλαμε και μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να αναδείξουμε, να προβάλλουμε και να προωθήσουμε διάφορα θέματα (οριζόντια και μεμονωμένα), που απασχολούν την Περιφέρειά μας, σε διάφορους τομείς, προσφέροντας και τη δική μας ιδιαίτερη συνεισφορά στην ενδεχόμενη αντιμετώπιση και επίλυση θεμάτων.
Κοινωνικά, περιβαλλοντικά, πολιτιστικά κ.α. θέματα, προσπαθήσαμε να τα κατανοήσουμε και να τα επαναπροσδιορίσουμε, μέσα από συναντήσεις και συνεργασίες, που είχαμε με εκπροσώπους αρμοδίων φορέων, και πολίτες, έχοντας ως στόχο να διαμορφώσουμε την καλύτερη δυνατή άποψη, για τα θέματα που απασχολούν την Περιφέρεια και να διατυπώσουμε εύστοχες και ουσιαστικές προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.
Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, προσεγγίσαμε τα ζητήματα, που ανέκυψαν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, και όταν ήρθαν τα θέματα στο Περιφερειακό Συμβούλιο ή στις αρμόδιες επιτροπές, τοποθετηθήκαμε, κάνοντας προτάσεις και όχι ασκώντας στείρα κριτική
Φέραμε, λοιπόν, πολλά θέματα στο Περιφερειακό Συμβούλιο και την Περιφερειακή αρχή και κάναμε πολλές παρεμβάσεις για διάφορα θέματα.
Αναφέρουμε, ενδεικτικά:
• Αναδείξαμε έγκαιρα το ζήτημα του προσφυγικού με επιστολή προς τον Περιφερειάρχη και με δημοσιεύσεις στον τύπο.
• Επισημάναμε το κενό διοίκησης με τον αργοπορημένο ορισμό αντιπεριφερειαρχών.
• Προωθήσαμε ερώτηση για το θέμα του συμπαραστάτη του πολίτη.
• Καταθέσαμε ψήφισμα για τις διατλαντικές συμφωνίες.
• Κάναμε παρεμβάσεις στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
• Υποβάλαμε προτάσεις για την ατμοσφαιρική ρύπανση.
• Τοποθετηθήκαμε με μεγάλη σοβαρότητα για το ζήτημα της Κάρλας.
• Ενημερώσαμε για Θέματα ανεξέλεγκτης καύσης σιτοκαλαμιών και κατάχρησης φυτοφαρμάκων.
• Προτρέψαμε την επίσπευση έκδοσης δελτίων μετακίνησης για ΑμεΑ, και πολλά άλλα.
Καταθέσαμε και υποστηρίξαμε, λοιπόν, συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες, σε αρκετές περιπτώσεις, έγιναν αποδεκτές και οφείλουμε να το αναφέρουμε.
Εμείς πρόκειται να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο, προσπαθώντας να ασκούμε τον θεσμικό μας ρόλο με σοβαρότητα και συνέπεια, ώστε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες όσων στήριξαν την δική μας πρόταση, αλλά και βεβαίως όλων των Θεσσαλών πολιτών.
Όσο περνάει ο καιρός και εξαντλούνται τα περιθώρια θα προσπαθούμε να αποτρέψουμε κάθε αστοχία και παράληψη.
Η στάση μας θα είναι όλο και πιο αυστηρή, αλλά πάντα στο πλαίσιο της αντικειμενικής και δίκαιης αντιμετώπισης, χωρίς να παρεκκλίνει από την εποικοδομητική πρόθεση, όταν οι προϋποθέσεις υφίστανται.
Για μια ακόμη φορά διαβεβαιώνουμε ότι η «Οικολογική Θεσσαλία» σκοπεύει να ασκήσει τον θεσμικό της ρόλο, που της έχει ανατεθεί, ανταποκρινόμενη στην αποστολή της, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, και με όλες της τις δυνάμεις, προς όφελος των Θεσσαλών Πολιτών.
Tο kosmoslarissa.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.