Μέσα στο καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα διανοιχτεί η σήραγγα Όθρυος στο έργο του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65. Σύμφωνα με πηγές κοντά στο θέμα, η διάνοιξη της σήραγγας γίνεται πολύ προσεκτικά καθώς το υπέδαφος της περιοχής είναι διαβόητο για το βαθμό δυσκολίας που έχει.
Ωστόσο έχουν απομείνει λιγότερα από 100 μέτρα θα την πλήρη διάνοιξη της σήραγγας των 3 χιλιομέτρων και η αντίστροφη μέτρηση για την “κλασική” συνάντηση των δύο συνεργείων στο κέντρο περίπου της σήραγγας πιστεύεται ότι δεν θα αργήσει να συμβεί.
Η σήραγγα Όθρυος αποτελεί το σημαντικότερο τεχνικό όλου του άξονα και με την ολοκλήρωση της, θα ενταχθεί ως μία από τις 10 μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας. Είναι το έργο που θα επιτρέψει να “κουμπώσει” το νότιο τμήμα με το εν λειτουργία τμήμα του Ε65 από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.
Η παράδοση της Παράκαμψης Λαμίας
Για τον Ιούνιο ή ίσως και Ιούλιο, σύμφωνα με πληροφορίες “σπρώχνεται” η παράδοση των πρώτων 14,2 χιλιομέτρων του νότιου τμήματος. Ο λόγος έχει να κάνει με την τροπολογία που πρέπει να περάσει από τη Βουλή με την οποία γίνεται δυνατή η τμηματική παράδοση του έργου.
Αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα στον Ιούνιο για να μπορέσει στη συνέχεια να προχωρήσει η πρώτη “κορδέλα” του έργου. Το τμήμα της Παράκαμψης Λαμίας ξεκινά από τη σύνδεση του Ε65 με τον Μαλιακό Κόλπο, στον ημικόμβο Ανθήλης και τερματίζει 3 χιλιόμετρα πριν τον κόμβο Καρπενησίου περίπου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Για να πάει κάποιος στο Καρπενήσι θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το τοπικό οδικό δίκτυο.
Δεδομένου του ότι το νέο τμήμα δεν θα συνδέεται με το υπό λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, όσοι θα θέλουν να πάνε προς Δομοκό και Θεσσαλία θα πρέπει να χρησιμοποιούν τη σημερινή διαδρομή από Λαμία και το οροπέδιο Όθρυος.
Στο υπό παράδοση τμήμα κατασκευάζεται επίσης ένας ανισόπεδος κόμβος που θα οδηγεί προς Λαμία και ο οποίος υπολογίζεται σύμφωνα με πληροφορίες να ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους. Στο τμήμα αυτό δεν υπάρχει κάποιος σταθμός διοδίων, άρα και διόδια.
Το βόρειο τμήμα
Θέμα χρόνου είναι όπως όλα δείχνουν και η ενεργοποίηση του έργου για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό στα Γρεβενά. Αναμένεται η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο που θα ολοκληρώσει ουσιαστικά την προσυμβατική περίοδο.
Στη συνέχεια θα γίνει η κύρωση της τροποποιημένης σύμβασης στη Βουλή και ακολούθως θα πέσουν οι υπογραφές για να ξεκινήσει και επίσημα το έργο.
Ένας αρκετά φιλόδοξος στόχος είναι το βόρειο τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκ ευρώ (που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης) να μπορέσει να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2024.
Όπως πρόσφατα είχε δηλώσει ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής στο συνέδριο της Capital Link, ο Ε65 θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας.
Θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Νίκος Καραγιάννης ypodomes.gr)