Στη διαφήμιση, η μπύρα είναι ξεκάθαρα μια «αντρική υπόθεση». Στην πραγματικότητα όμως το 31% των καταναλωτών μπύρας είναι γυναίκες, ένα απρόσμενο ποσοστό αν αναλογιστεί κανείς πως τα στερεότυπα μας έχουν πείσει να πιστεύουμε σχεδόν ότι καμιά γυναίκα δεν πίνει μπύρα. Σε αυτό το σεξιστικό μοτίβο βασίζεται η καμπάνια της Heineken, η οποία ως ένα προοδευτικό brand δίνει μια φρέσκια ματιά στα καταναλωτικά στερεότυπα και υπενθυμίζει στο κοινό πως οι προτιμήσεις στα ποτά δεν γνωρίζουν φύλο. 

Το σενάριο είναι θα έλεγε κανείς βγαλμένο από τη ζωή: μοντάζ σκηνών όπου σε άντρες και γυναίκες σερβίρουν το λάθος ποτό. Ένα λαχταριστό κοκτέιλ και μια απολαυστική Heineken μπερδεύουν τους bartenders και οι άβολες στιγμές του λάθους σερβιρίσματος λειαίνονται γλυκά από τους αποδέκτες των ποτών.   

Σύντομα η διαφημιστική ταινία «Cheers Τo All» της Heineken με την υπογραφή της ιταλικής Publicis έγινε παγκόσμιο viral αφού ο χιουμοριστικός της τόνος συνδυάστηκε με ένα ισχυρό μήνυμα ότι η πραγματικότητα είναι αυτή που θα σπάσει από τα στερεότυπα. Η τελευταία σκηνή ή αλλιώς το κερασάκι στην τούρτα, με το σερβιτόρο να δίνει το burger στον άντρα και τη σαλάτα στη γυναικά ενώ αυτοί κοιτιούνται με χαμόγελο και ανταλλάσσουν τα πιάτα είναι αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα στην ταινία που προσθέτουν τόσο πολλή νόημα.

Αφιερωμένο στην κολλητή μου Φ όπου στο πρώτο της ραντεβού με το τότε φλερτ και σήμερα άντρα της Γ παρήγγειλε μια μπριζόλα και ο φίλος της μια σαλάτα και φυσικά τους σερβίρανε λάθος! Φωτιά στα κλισέ λοιπόν.

Αλκιβιάδης Σιαράβας

www.athensvoice.gr