Λένε πως οι πιο όμορφοι άνθρωποι είναι εκείνοι που έχουν αυτοπεποίθηση. Και πράγματι, οι μικρές ατέλειες του καθενός γίνονται στοιχεία ιδιαιτερότητας και καταλήγουν να προσθέτουν στην εικόνα του, όταν ο ίδιος τις έχει αποδεχτεί και τις έχει αγαπήσει.

Πόσο εύκολο όμως είναι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο με την εμφάνισή μας, όταν βομβαρδιζόμαστε από εικόνες τελειότητας; Παλαιότερα, τα πρότυπα ομορφιάς καθορίζονταν από το Hollywood και τη βιομηχανία της μόδας. Πλέον, σε αυτά έχουν προστεθεί και τα social media, με ρετουσαρισμένες φωτογραφίες και τέλειες ζωές να γεμίζουν τα feed μας. Αν σκεφτούμε πως αυτό από μόνο του είναι ικανό να επηρεάσει ενήλικες, πόση δύναμη έχει απέναντι στα μικρά κορίτσια που ακόμα μεγαλώνουν;

Ανήκοντας στο γυναικείο ηλικιακό group των 30+ νιώθουμε σχεδόν ευγνωμοσύνη που δεν γεννηθήκαμε αργότερα και ζήσαμε τα παιδικά/εφηβικά μας χρόνια offline, χωρίς πρόσβαση σε εφαρμογές που αλλάζουν την εμφάνισή μας με το πάτημα ενός κουμπιού.

Πρόσφατα, η ηθοποιός Lily Collins δήλωσε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή της πως «Υπάρχουν εφαρμογές και φίλτρα που αλλάζουν την πλήρη εικόνα του προσώπου και όταν βλέπεις το πριν και το μετά, είναι τρομακτικό. Η ιδέα ότι νεαρά κορίτσια κάτω των 16 ετών τα χρησιμοποιούν… Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα ήταν να το είχα εγώ σε εκείνη την ηλικία. Με λυπεί που τέτοια φίλτρα υπάρχουν και θεωρούνται κανονικά τώρα. Με κάνει να αναρωτιέμαι πώς η νεότερη γενιά θα αποδεχτεί τον εαυτό της».

Πάρα πολύ δύσκολα, θα έρθουμε εμείς να απαντήσουμε.

Τα νούμερα άλλωστε μιλούν από μόνα τους. Έρευνα του Dove για την έκταση της επιρροής των social media στην αυτοπεποίθηση των νέων έδειξε πως:

  • Το 80% των κοριτσιών 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις selfie τους.
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους.
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με την μη επεξεργασμένη.
  • Το 44% των κοριτσιών (10-17 ετών) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.
  • Το 40% των κοριτσιών (10-17) θα εύχονταν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση αναφορικά με το σώμα τους.

Το πόρισμα είναι απογοητευτικό, αλλά αναμενόμενο και αυτό οδηγεί μόνο σε ένα συμπέρασμα: πρέπει να αναλάβουμε δράση.

Η νέα γενιά γυναικών πρέπει να μάθει να βλέπει την ομορφιά πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους. Να καταλάβει πως τόσο τα social media, όσο και οι εικόνες που βλέπουν να προβάλλονται σε τηλεόραση, κινηματογράφο και περιοδικά δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα, αλλά μία ιδεατή πλευρά της. Να καταλάβουν πως δεν χρειάζεται να να μοιάσουν στα πρότυπα που θαυμάζουν, αφού θα έτσι θα χάσουν την προσωπική τους ταυτότητα και ομορφιά. Να καταλάβουν πως δεν πρέπει να συγκρίνουν τον εαυτό τους με άλλους, γιατί ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, με τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα.

Φυσικά, σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρουμε πως τα νέα κορίτσια δεν είναι τα μόνα που επηρεάζονται από όλο αυτό. Γυναίκες κάθε ηλικίας νιώθουν πως δεν είναι αρκετά όμορφες. Δεν είναι αρκετά νέες, αρκετά αδύνατες ή αρκετά δημοφιλείς.

Αυτό σίγουρα δεν είναι παράλογο, καθώς εδώ και δεκαετίες προβάλλονται συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προσώπου και σώματος ως τα ιδανικά. Ευτυχώς όμως, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία στροφή σε όλους τους τομείς (ομορφιά, μόδα κοκ) με σκοπό να βγει στο προσκήνιο η προβολή της διαφορετικότητας και το κίνημα του body positivity.

Ένα από τα brands που πραγματικά παλεύουν για αυτό και ξεκινούν συχνά διάλογο χάρη στις καμπάνιες τους για να αλλάξουν την έννοια της ομορφιάς είναι το Dove.

Θέλοντας να καταστήσει την ομορφιά μια πηγή αυτοπεποίθησης και όχι έναν αγώνα με στρες και ενοχές, για πάνω από δέκα χρόνια χτίζει νέα πρότυπα, δημιουργεί καμπάνιες που συμπεριλαμβάνουν αληθινούς ανθρώπους και όχι στερεοτυπικά μοντέλα. Η ομορφιά δεν ορίζεται από το σωματότυπο, την ηλικία ή το χρώμα – είναι ο τρόπος που αισθάνεσαι. Η ικανότητα να είσαι αυθεντική, μοναδική, και αληθινή. Μία έκδοση ομορφιάς από την πραγματική ζωή.

Αν και πρόκειται για μία πραγματικά τεράστια συλλογική προσπάθεια που πρέπει να γίνει για να αλλάξουν τα πρότυπα ομορφιάς και να αποκτήσουν όλες οι γυναίκες αυτοπεποίθηση, ανεξάρτητα από την εμφάνισή τους, το Dove είναι αποφασισμένο να φέρει την αλλαγή.

Η πιο πρόσφατη κίνησή του είναι η δημιουργία ενός οδηγού αυτοπεποίθησης. Το Dove Self-Esteem Project βοηθάει τους ανθρώπους να είναι ο πιο σίγουρος εαυτός τους, να τον αγαπήσουν και να τον αγκαλιάσουν όπως ακριβώς του αξίζει.

marieclaire.gr