Μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας παραδέχονται ότι το CHATGPT, η εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο, σε πολύ σύντομο διάστημα έδειξε ότι θα εισαγάγει καινά δαιμόνια στη διδασκαλία, στις ερευνητικές εργασίες και στις εξετάσεις. Ηδη σε ευρωπαϊκά και αμερικανικά πανεπιστήμια έχουν εντοπιστεί τα πρώτα κρούσματα συγγραφής φοιτητικών εργασιών με τη χρήση του λογισμικού.
Όπως γράφει η Καθημερινή, οι καθηγητές στα ελληνικά πανεπιστήμια επιχειρούν να προλάβουν τη χρήση του CHATGPT ως εργαλείου λογοκλοπής και ακαδημαϊκής απάτης
Σε ευρωπαϊκά και αμερικανικά πανεπιστήμια ήδη έχουν εντοπιστεί τα πρώτα κρούσματα συγγραφής φοιτητικών εργασιών με χρήση του λογισμικού CHATGPT. Στη Γερμανία το ιστορικό Πανεπιστήμιο του Τίμπιγκεν αποφάσισε να περιορίσει τη χρήση του εν λόγω λογισμικού για φοιτητές και ερευνητές. Στις ΗΠΑ καθηγητές εξετάζουν προφορικά τους φοιτητές στο περιεχόμενο των εργασιών που τους έχουν παραδώσει για να διαπιστώσουν εάν ξέρουν λεπτομέρειες και δεν τις έχει συντάξει το CHATGPT. Στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης απαγορεύθηκε εντελώς η χρήση του. Η ταχύτητα εξάπλωσης και υιοθέτησης του chat bot ξαφνιάζει.
«Η λογική της καθολικής απαγόρευσης σε αυτή τη νέα πραγματικότητα μπορεί να λύσει το πρόβλημα; Μπορούμε να μιλάμε για απαγόρευση τέτοιων εφαρμογών μέσα σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον, το οποίο εκπονεί έρευνα που εξελίσσει αυτές τις εφαρμογές περαιτέρω; Δεν το πιστεύω. Η τροποποίηση των κανόνων ηθικής και δεοντολογίας είναι αρκετή; Οι πτυχές του θέματος είναι πολλές και οι απαντήσεις καθόλου προφανείς», δηλώνει στην εφημερίδα ο Ανδρέας Φλώρος, καθηγητής Πληροφορικής, πρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου και προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων, η οποία στην επόμενη συνεδρίαση, τον Μάρτιο, θα ασχοληθεί για πρώτη φορά με τις προκλήσεις του CHATGPT.
«Πρόκειται για λογισμικό το οποίο μπορεί να παράγει διαλόγους ανταποκρινόμενο σε μικρά ή μεγαλύτερα κείμενα που του δίνουν οι χρήστες. Δηλαδή, είναι ένα ρομπότ που το έχουμε εφοδιάσει με πληροφορία μέσω Διαδικτύου και όταν το ρωτάμε κάτι, προσπαθεί να δημιουργήσει απαντήσεις με βάση όσα έχει μάθει. Θα το παρομοίαζα με μαθητή που έχει διαβάσει άπειρα κείμενα, όμως δεν τα έχει κατανοήσει, αλλά παπαγαλίσει», λέει ο επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού στο Πάντειο, Κώστας Καρπούζης.
Το CHATGPT δεν θα επιφέρει αλλαγές στις εξετάσεις διά ζώσης στο αμφιθέατρο χωρίς κινητά τηλέφωνα, μπορεί ωστόσο να χρησιμοποιηθεί στις εξ αποστάσεως εξετάσεις ή τις εργασίες. Γι’ αυτό μελετάται οι φοιτητές να εξετάζονται και προφορικά πάνω στο θέμα των εργασιών που καταθέτουν.
trikalaenimerosi.gr