Νέα κεφάλαια γράφονται στην ανακριτική έρευνα μετά και την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ που ανέδειξε την ανάγκη διερεύνησης συγκεκριμένων ζητημάτων, για τα οποία ίσως προκύπτει ποινικό ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με την Καθημερινή (Σοφία Σπίγγου), η παραδοχή πως έγιναν όλα λάθος τις ώρες που ακολούθησαν την τραγωδία, με αποτέλεσμα να χαθούν κρίσιμα στοιχεία, οδηγούν τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη στο άνοιγμα ενός νέου κύκλου μαρτυρικών καταθέσεων που εστιάζουν στο «μπάζωμα» του τόπου του δυστυχήματος.
Την ίδια στιγμή, με τη βοήθεια ειδικού πραγματογνώμονα θα επιχειρήσει να ανακαλύψει τα «μυστικά» του δεύτερου βαγονιού προχωρώντας σε νέα αυτοψία στα συντρίμμια που βρίσκονται στο Κουλούρι, αφού πιθανολογήθηκε από τον πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστο Παπαδημητρίου, η εναπόθεση σε συγκεκριμένο σημείο της εμπορικής αμαξοστοιχίας άγνωστης ουσίας που προκάλεσε την πυρόσφαιρα.
Η σημασία διαφύλαξης του τόπου του δυστυχήματος, όπως αυτή διατρανώθηκε και κατά την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, σε συνδυασμό με την εσωτερική έκθεση της Hellenic Train όπου στέλεχός της τοποθετεί σε ρόλο «κλειδί» τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά, οδήγησαν ήδη από τις προηγούμενες ημέρες τον ανακριτή σε κλήση νέων μαρτύρων.
Ετσι, την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται να βρεθούν στο ανακριτικό γραφείο πέντε πρόσωπα σε μια προσπάθεια να απαντηθεί το ποιος επιτέλους έδωσε την εντολή του «μπαζώματος». Από αυτές τις καταθέσεις των πέντε προσώπων, που είτε βρέθηκαν στο σημείο είτε είχαν γνώση των ενεργειών που έγιναν τα πρώτα εικοσιτετράωρα, δεν αποκλείεται ο ανακριτής να οδηγηθεί στην άσκηση νέας δίωξης εις βάρος προσώπου ή προσώπων που ενδεχομένως είχαν την ηθική αυτουργία στις κινήσεις που οδήγησαν σε αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος. Ηδη για την υπόθεση διώκονται επτά πρόσωπα, μεταξύ των οποίων και ο τέως περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός.
Η εκτίμηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ότι ίσως υπήρξε άγνωστη εύφλεκτη ουσία, η οποία κατά τον πρόεδρο του οργανισμού, Χρήστο Παπαδημητρίου, θα μπορούσε να είναι τοποθετημένη «μεταξύ της δεύτερης μηχανής και της πρώτης ανοιχτής φορτάμαξας που κουβαλούσε μεταλλικά ελάσματα», οδηγεί εκ νέου τον ανακριτή στο Κουλούρι προκειμένου να διεξαγάγει και πάλι αυτοψία και έλεγχο στο επίμαχο βαγόνι.
Η πιθανότητα τοποθέτησης παράνομης ουσίας στο συγκεκριμένο σημείο έμοιαζε πάντως ισχνή το προηγούμενο διάστημα, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες στην αυτοψία που είχε διεξαχθεί, παρουσία και μεταλλουργού του ΕΜΠ, δεν υπήρχαν σημεία καύσης παρά μόνο παραμόρφωση των λαμαρινών.
Δικαστικές πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για σημείο όπου βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας και υπάρχουν σημαντικά συστήματα του τρένου μέσα σε αυτόν τον χώρο, γεγονός που απομακρύνει το ενδεχόμενο να τοποθετήθηκε εκεί παράνομο φορτίο με διαλύτες. Σε κάθε περίπτωση ο ανακριτής φέρεται να έχει λάβει την απόφαση να ερευνήσει ξανά το επίμαχο βαγόνι για να αντλήσει –αν υπάρχουν– νέα στοιχεία από την ηλεκτρομηχανή.
Λ.Ε. kosmoslarissa.gr