Στη λύση της παράκαμψης της σιδηροδρομικής σήραγγας, με το κόστος να βαρύνει το Δημόσιο, κατέληξαν τελικά το υπουργείο Υποδομών και η Κεντρική Οδός (η κοινοπραξία του έργου υπό την ΤΕΡΝΑ) για τον νότιο Ε65, με την παράδοση του έργου, που ήδη έχει καθυστερήσει εννιά μήνες, να οδεύει για το τέλος του 2023 και βλέπουμε.
Ως γνωστόν το πρόβλημα, όπως είχε αποκαλύψει παλαιότερα το thessaliaeconomy.gr, εστιάζεται στην στατικότητα της σιδηροδρομικής σήραγγας Οθρυος (κατασκευαστής Μηχανική) πάνω από την οποία επρόκειτο να περάσει τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου.
Η επίμαχη σήραγγα βρίσκεται στο 21ο χλμ. του άξονα, ανάμεσα στο ορεινό και πεδινό τμήμα του Ε65. Για το ζήτημα που προέκυψε, το υπουργείο Υποδομών ζήτησε την άποψη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που απάντησε ότι η μόνη διέξοδος είναι η προσφυγή στη διαιτησία. Το διαιτητικό δικαστήριο απεφάνθη στα μέσα της άνοιξης ότι η ευθύνη βαρύνει το Δημόσιο, το οποίο θα πρέπει να επωμιστεί το επιπλέον κόστος.
Σύμφωνα με την κοινοπραξία, η πρόοδος του νότιου τμήματος βρίσκεται σήμερα στο 85,3%, με τις σήραγγες και τα έργα πολιτικού μηχανικού να έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί (98,6%) και πλέον να προχωράει η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών στις σήραγγες (58,5%). Η κατασκευή οδοστρωμάτων στα 32 χλμ. του έργου (που συνδέει τη Λαμία με την Ξυνιάδα Δομοκού) βρίσκεται στο 75,6% και των ασφαλτικών στο 60,9%.
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την παράδοση του έργου τον Ιανουάριο του 2022.
Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr