Τρέχουν οι διαδικασίες για τα μεγάλα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία αναμένεται να επιταχυνθούν εντός του τρέχοντος έτους. Αυτό πιστοποιεί και η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή άνω διάβασης στη σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, καθώς και τη σήμανση επτά σταθμών και στάσεων στο τμήμα της γραμμής Τιθορέα – Δομοκός. Πρόκειται για ένα έργο που υπεγράφη στην εκπνοή του περασμένου έτους.
Ανάδοχος είναι η ΙΝΤΕΡΚΑΤ και ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε €3,1 εκατ. Σύμφωνα με τη σύμβαση, το κατασκευαστικό έργο αναμένεται να διαρκέσει 24 μήνες. Το αντικείμενο του έργου αφορά: • στην κατασκευή τεχνικού άνω διάβασης πανίδας της γραμμής Λιανοκλάδι – Δομοκός, στο πλαίσιο του ευρύτερου έργου της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις των περιβαλλοντικών όρων του έργου • στη σήμανση των επτά σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων του τμήματος γραμμής Τιθορέα-Δομοκός και συγκεκριμένα στους σταθμούς Τιθορέας, Μώλου, Λιανοκλαδίου, Αγίου Στεφάνου, Δομοκού, και στις στάσεις Αγγειών και Θαυμακού
Τα μεγάλα έργα
Υπενθυμίζεται πως οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ αγγίζουν τα 4 δισ. ευρώ. Οι διαγωνισμοί παρουσιάζουν σημαντικό ενδιαφέρον για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι το μεγάλο ύψος τους. Ο δεύτερος έχει να κάνει με το ότι προβλέπεται και η συντήρηση, εξασφαλίζοντας σταθερό έσοδο για τις εταιρείες. Τα έργα αφορούν: • Κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη -Τοξότες: €1,688 δισ. • Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης - ETCS και ηλεκτροκίνησης της γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένος: €1,077 δισ. • Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο τμήμα Ρίο-Λιμανιού - Πατρών: €476,5 εκατ. • Κατασκευή νέας προαστικής σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπίου - Λαυρίου και Λιμένα Λαυρίου: €390,5 εκατ. • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση Ραφήνας και Λιμανιού Ραφήνας: €308,6 εκατ. • Κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή Προαστικού Δυτικής Θεσσαλονίκης: €53,4 εκατ.
Νικόλας Ταμπακόπουλος