«Το ουίσκι, τις παλαιωμένες ιταλικές γκράπες και ποτά από τη Γαλλία μπορεί να ανταγωνιστεί πλέον το παλαιωμένο τσίπουρο, το οποίο αποτελεί τάση στην ελληνική αγορά, αλλά σιγά-σιγά αναγνωρίζεται και διεθνώς».
Το παραπάνω δήλωσε ο Θοδωρής Καρδάσης, υπεύθυνος παραγωγής της Kardasis Distillery. «Στην εταιρεία μας, η ιδέα ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια. Έπειτα από δοκιμές που κάναμε, καταλήξαμε ότι έχει αξία και μέλλον η παλαίωση του τσίπουρου από μαύρο μοσχάτο Τυρνάβου, που είναι κι αυτό που χρησιμοποιούμε εμείς. Προσδίδει ιδιαίτερα δρύινα χαρακτηριστικά, καπνικά αρώματα και γεύσεις βανίλιας ή σοκολάτας», προσέθεσε ο κ. Καρδάσης. Η Kardasis Distillery παράγει τα παραδοσιακά προϊόντα του ούζου, του τσίπουρου, του τσίπουρου με γλυκάνισο, αλλά και λικέρ, με κορυφαία το λικέρ μαστίχας και το λικέρ βοτάνων. Οι αμπελώνες που ανήκουν στην εταιρεία καλύπτουν το 30% της συνολικής παραγωγής και οι υπόλοιπη παραγωγή προκύπτει μέσα από συνεργασίες με άλλους αμπελουργούς.
Η Kardasis Distillery έχει τοποθετηθεί με τα branded προϊόντα της στην ΑΒ Βασιλόπουλος, στη Μασούτης, αλλά και στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, με τσίπουρο ιδιωτικής ετικέτας. «Η κατανάλωση του τσίπουρου με γλυκάνισο γίνεται κατά κύριο λόγο στη Θεσσαλία, κυρίως στο Βόλο, στη Λάρισα και στα Τρίκαλα. Πλέον, η τάση είναι το τσίπουρο να καταναλώνεται χωρίς γλυκάνισο, επειδή μόνο μ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να αντιληφθεί πραγματικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κάθε ποικιλίας και την ποιότητα της απόσταξης και να αισθανθεί τα διαφορετικά αρώματα που προκύπτουν από κάθε απόσταγμα.
Ο γλυκάνισος τα επισκιάζει κατά κάποιον τρόπο και η τάση, ειδικά για τους νέους, είναι η εξερεύνηση των αυθεντικών αρωμάτων και των αυθεντικών γεύσεων μέσα από τα αποστάγματα», εξήγησε ο Θοδωρής Καρδάσης, αναφορικά με την αλλαγή των τάσεων που παρατηρείται στον τομέα του τσίπουρου και των αποσταγμάτων γενικότερα. «Κατά κανόνα, η Αττική κατανάλωνε πρώτη τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο, ήταν η πρώτη περιοχή της χώρας που είχε μεγάλη ζήτηση», συμπλήρωσε ο κ. Καρδάσης.
Κωνσταντίνος Βορίλας foodreporter