Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει δύο εργολαβίες που τρέχουν ταυτόχρονα και στο πρώτο τρίμηνο του 2024 έχει εκτιμηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι θα ολοκληρωθεί και λειτουργήσει το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες η πρόοδος των έργων στο νότιο τμήμα έχει ξεπεράσει το 95% και συγκεκριμένα στο τέλος Σεπτεμβρίου έχει σκαρφαλώσει στο 95,65%.
Τα έργα επικεντρώνονται κυρίως στο τμήμα των 4χλμ πριν την σήραγγα Όθρυος, όπου η χάραξη άλλαξε και οι εργασίες τρέχουν. Πρόκειται για το σημείο στο οποίο ξεκινά στο 21,8χλμ του άξονα και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.
Σε αυτό το τμήμα είχαν σταματήσει τα έργα από το 2021 καθυστερώντας την ολοκλήρωση του καθώς κρίθηκε μη ασφαλής η διέλευση του αυτοκινητόδρομου από το σημείο αυτό κάνοντας επιτακτική την αλλαγή χάραξης.
Να θυμίσουμε πως από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί και η της Σήραγγα Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στο νότιο τμήμα.
Πρακτικά με την απόδοση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα, η απόσταση Αθήνα-Τρίκαλα θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 3 ώρες. Να θυμίσουμε πως τα έργα και στο νότιο και στο βόρειο τμήμα εκτελεί η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της Κεντρική Οδός Α.Ε. αμφότερες μέλη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η χρηματοδότηση των έργων στο νότιο τμήμα καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 εκτός από το Λαμία-Ξυνιάδα, έχει έργα και στο βόρειο τμήμα η πρόοδος στο τέλος Σεπτεμβρίου έφτασε στο 34,12% ενώ το τμήμα από τη ΧΘ 111 μέχρι τη ΧΘ 150 είναι πολύ πιο προχωρημένο. Περισσότεροι από 640 άτομα πλέον εργάζονται στα τέσσερα εργοτάξια του βόρειου τμήματος. Στόχος είναι να αποδοθεί πρώτα το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25χλμ.
Το βόρειο τμήμα είναι μήκους 70,5 χιλιομέτρων, οι εργασίες ξεκίνησαν το 2021 και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες, δηλαδή περίπου μέχρι το τέλος του 2024. Τα έργα στο βόρειο τμήμα είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ και καλύπτονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο Ε65 εκτιμάται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης με την σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό, η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν νέα πρόσβαση προς την Κεντρική και Νότια Ελλάδα. Παράλληλα επιτυγχάνεται ο στόχος της απευθείας οδικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακή πορεία συνολικά τις δύο περιοχές.
Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com