Συνεχίζοντας την πρωτοπορία όσον αφορά στην ενημέρωση και τη διοργάνωση σεμιναριακών επιμορφώσεων, ο Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης του Νομού Τρικάλων κάλεσε για πρώτη φορά στα Τρίκαλα την κα Μαρίνα Ματθαιουδάκη*, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στο Τμήμα Αγγλικής στο Α. Π. Θ., με σκοπό την εισαγωγή των καθηγητών Αγγλικής γλώσσας και μελών του συλλόγου σε μια νέα μέθοδο διαθεματικής διδασκαλίας με το όνομα CLIL.
Μεγάλος αριθμός συναδέλφων Αγγλικής ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του Συλλόγου και με ενθουσιασμό προσήλθαν στο 3ο ΓΕΛ Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης” το πρωί της Παρασκευής 3 Απριλίου 2015, περιμένοντας υπομονετικά την άφιξη της καταξιωμένης καθηγήτριας, συγγραφέως αλλά και δεινής ρήτορα. Πράγματι, με τον ερχομό της κας Ματθαιουδάκη, ξεκίνησαν οι χαιρετισμοί απο την Σύμβουλο της Αγγλικής Γλώσσας στους Νομούς Τρικαλων και Καρδίτσας κας Μαριάνθης Μπατσίλα καθώς και της Προέδρου του Συλλόγου κας Μαρίας Σαμαρά. Στη συνέχεια ακολούθησε η παρουσίαση του σεμιναρίου με θέμα : “CLIL: Από τη Διδασκαλία στη Δημιουργία”.
Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η παρουσίαση μιας σχετικά νέας μεθόδου διδασκαλίας ξένων γλωσσών στην Ευρώπη, της μεθόδου CLIL (Content and Language Integrated Learning). Ο συγκεκριμένος όρος είναι ένας όρος-ομπρέλα, ο οποίος καλύπτει διάφορες διδακτικές μεθόδους με παρόμοιο μαθησιακό στόχο, π.χ. EMI (English as a Medium of Instruction), LAC (Language Across the Curriculum), κλπ. Η μέθοδος CLIL αναφέρεται στη χρήση μιας ξένης γλώσσας για τη διδασκαλία μη γλωσσικών μαθημάτων. Σκοπός της εφαρμογής της είναι η προώθηση της πολλαπλογλωσσίας/πληθογλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας στην Ευρώπη (Λευκή Βίβλος για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, 1995). Η μέθοδος έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής τα τελευταία 15-20 χρόνια στην Ευρώπη (Eurydice 2006), αλλά η Ελλάδα είναι μία από τις 3 ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες το CLIL δεν έχει ακόμα επίσημη εφαρμογή. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετά σχολεία Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας όπου το CLIL έχει εισαχθεί και εφαρμόζεται πιλοτικά. Στην παρουσίασή της η κα Ματθαιουδάκη αναφέρθηκε σε ορισμένα αποτελέσματα των πιλοτικών εφαρμογών του καθώς επίσης και στους λόγους για τους οποίους η μέθοδος φαίνεται να έχει επιτυχία.
Η συνάντηση κρίθηκε από όλους τους συμμετέχοντες άκρως εποικοδομητική και ο Σύλλογος δεσμεύτηκε να επαναλάβει την επίσκεψη της κας Ματθαιουδάκη στο μέλλον επεκτείνοντας την ενημέρωση και σε άλλες ειδικότητες, ενεργώντας έτσι ως πολλαπλασιαστές!
Κλείνοντας, ο Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Ν. Τρικάλων θα ήθελε να ευχηθεί σε όλους Καλή Ανάσταση με Υγεία και Δημιουργία!
* * H Μαρίνα Ματθαιουδάκη είναι Aναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει συντονίσει και συμμετάσχει σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα για τη διγλωσσία, τα Ηλεκτρονικά Σώματα Κειμένων (corpora), τη διδασκαλία νεαρών μαθητών κλπ. . Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν κυρίως στην εκμάθηση και διδασκαλία ξένων γλωσσών, τα Σώματα Κειμένων και τις εφαρμογές τους. Είναι συν-συγγραφέας των διδακτικών εγχειριδίων της αγγλικής γλώσσας Γ΄ δημοτικού Magic Book 1 και 2, και έχει δημοσιεύσει την έρευνά της σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και σε Πρακτικά Συνεδρίων.