Εκτενή αναφορά στα μεγάλα οδικά έργα με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ, το ΣΕΣ 2014-2020, έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός ήταν διαφωτιστικά καθώς μέσω του ΣΕΣ έχουμε 5 μεγάλα οδικά έργα προϋπολογισμού 1,7 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα ypodomes.com οι προϋπολογισμοί τους επιμερίζονται ως εξής:
-Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος 475 εκατομμύρια.
-Αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό-Τσακώνα 150 εκατομμύρια
-Ολοκλήρωση Αυτοκινητοδρόμου Ακτιο-Αμβρακία 130 εκατομμύρια
-Παράκαμψη Χαλκίδας 180 εκατομμύρια
-Αυτοκινητόδρομος Ε65-Τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα 770 εκατομμύρια.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης «η συνολική χρηματοδότηση του άξονα του Ταμείου Συνοχής είναι 430 εκατομμύρια. Άρα, μας λείπουν, σε σχέση με τις δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, 1.275.000.000. Επομένως, ακόμη κι αν διατεθούν όλες οι πιστώσεις του Εθνικού ΠΔΕ, σε σχέση με το υπουργείο στα οδικά έργα μέχρι το 2018, πάλι μας λείπουν 727 εκατομμύρια, σε σχέση με αυτά που είχε δεσμευτεί η προηγούμενη κυβέρνηση». Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του capital.gr «από το μέτωπο των εργοταξίων στους αυτοκινητοδρόμους Ιόνια Οδός, Ε-65, Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου το Δημόσιο δεν εξοφλεί έγκαιρα τις προβλεπόμενες χρηματοδοτικές συμβολές προς τις εταιρείες κατασκευής και παραχώρησης λόγω της πρωτοφανούς στα ελληνικά χρονικά ασφυξίας ρευστότητας που έχουν προκαλέσει οι αλυσιτελείς διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την τρόικα.
Ως αποτέλεσμα, οι εργασίες στα μεγάλα οδικά έργα- για την επανεκκίνηση των οποίων απαιτήθηκαν περίπου δυόμιση χρόνια-κινδυνεύουν να ανασταλούν, ενώ, ήδη, υλοποιούνται με σημαντική καθυστέρηση».