Η παράδοση σε κυκλοφορία του νέου αυτοκινητοδρόμου της Κεντρικής Ελλάδας, έχει ήδη «σπάσει» σε μεγάλο βαθμό το μονοπώλιο του Α1.
Μια μεγάλη έκπληξη περίμενε όσους εκδρομείς του Πάσχα ταξίδεψαν από την Αθήνα για την Κεντρική Ελλάδα και άνοιξαν το GPS στο κινητό τους τηλέφωνο προκειμένου να εξετάσουν τον εκτιμώμενο χρόνο άφιξης στον προορισμό τους.
Αυτό διότι τα Google Maps τους πρότειναν να επιλέξουν τον νέο Αυτοκινητόδρομο Ε65, και όχι τον Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) που μέχρι πρότινος είχε το μονοπώλιο στο ταξίδι από τη νότια στη βόρεια Ελλάδα (ή και το αντίστροφο).
Για παράδειγμα όσοι επέλεξαν να μετακινηθούν από την Αθήνα στη Λάρισα, διαπίστωσαν ότι η γνωστή εφαρμογή πλοήγησης έδειχνε ως γρηγορότερη διαδρομή τον Ε65, με εκτιμώμενο χρόνο περίπου 3 ώρες και 25 λεπτά, έναντι 3:35 ωρών μέσω του αυτοκινητοδρόμου Α1.
Φυσικά, μεγάλοι κερδισμένοι από τον Ε65 είναι όσοι μετακινούνται προς πόλεις όπως τα Τρίκαλα και η Καρδίτσα, με την εξοικονόμηση χρόνου να είναι ιδιαίτερα μεγάλη, κάτι στο οποίο συμβάλλει καθοριστικά η παράκαμψη των γνωστών για την επικινδυνότητά τους στροφών στο Δομοκό.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, μέσα στις πρώτες μέρες λειτουργίες του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του Ε65, αυτός «φιλοξένησε» περισσότερες από 60.000 διελεύσεις οχημάτων, πολλές εκ των οποίων αποσπάστηκαν από τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι.
Θυμίζουμε ότι για την ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Ε65 απομένουν περίπου 45 χλμ. από την Καλαμπάκα μέχρι και την Εγνατία Οδό.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας- Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χιλιόμετρα, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας. Συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.
Ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και o σχεδιασμός του βασίζεται στα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.
Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, και θα δοθεί αναπτυξιακή ώθηση σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας.
Με την ολοκλήρωσή του, δηλαδή την παράδοση των τελευταίων 45 χλμ. στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης, ο Ε65 θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.