Το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων σε συνεργασία με την Τοπική Μονάδα Υγείας (ΤΟ.Μ.Υ.)Τρικάλων, και στο πλαίσιο προγραμμάτων Αγωγής Υγείας που συνδιοργανώνονται από το Υπουργείο Υγείας και Παιδείας, κάλεσε στο σχολείο την κ. Πρεβεδουράκη Σοφία, επισκέπτρια υγείας, και την κ. Βλησσάρη Ειρήνη, νοσηλεύτρια, για να ενημερώσουν τους μαθητές/τριες στο θέμα «Διαχείριση του στρες, τεχνικές χαλάρωσης για πρόληψη και έλεγχο».
Αρχικά αποσαφηνίστηκαν οι όροι «στρες» και «άγχος». Η λέξη στρες, συχνά συγχέεται και ταυτίζεται με το άγχος. Όταν κάποιος βιώνει άγχος μπορεί να προέρχεται από το στρες και αντίστροφα. Το άγχος και το στρες είναι, δηλαδή, αλληλένδετα πράγματα αλλά διαφορετικά και το ένα μπορεί να οφείλεται στο άλλο.
Οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου, ως έφηβοι/ες, βιώνουν έντονα συναισθήματα και οι καθημερινές τους υποχρεώσεις για το σχολείο και τις υπόλοιπες δραστηριότητες τους δημιουργούν ανασφάλειες και νευρικότητα με αποτέλεσμα να διαταράσσεται η ηρεμία τους.
Προκειμένου να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να διαχειρίζονται τέτοιου είδους προβλήματα, θεωρήσαμε σημαντικό να ενημερωθούν από εξειδικευμένους επιστήμονες με παραδείγματα καλής πρακτικής για τεχνικές χαλάρωσης και διαχείρισης του στρες όπως: Τεχνικές αναπνοής, τακτική άσκηση, σωστή διατροφή, καλός ύπνος, απενεργοποίηση οθονών, ακούσματα χαλαρής μουσικής, επικοινωνία δια ζώσης με φίλους, θετική σκέψη.
Σκοπός αυτής της δράσης ήταν μέσα από την υιοθέτηση των παραπάνω επιλογών ως μεθόδους ανακούφισης από το στρες να οδηγηθούν οι μαθητές/τριές μας σε μια υγιή και χαρούμενη καθημερινότητα στο σχολείο και στο σπίτι τους.
Το σχολείο ευχαριστεί την ΤΟ.Μ.Υ Τρικάλων και τις κυρίες Πρεβεδουράκη Σοφία και Βλησσάρη Ειρήνη για την εξαιρετική παρουσίαση και το καταπληκτικό βιωματικό εργαστήριο που υλοποίησαν για τους μαθητές/τριες μας. Επίσης συγχαίρουμε και ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας κ. Βακουφτσή, κ. Γιώτα, κ. Καραγιώργου, κ. Κωστοπούλου, κ. Μανώλη, κ. Τσακίρη, κ. Ξάνθου, κ. Τσαγγαλία, που οργάνωσαν αυτήν τη δράση για τα παιδιά μας και τους έδωσαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να αναπτύσσουν δεξιότητες στη διαχείριση του στρες.