Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα απέστειλε ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Τρικάλων Βασίλης Γιαγιάκος, σχετικά με την επίλυση του προβλήματος που προκύπτει από την απαγόρευση κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας στα μηχανοκίνητα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων.
Στην επιστολή του, που κοινοποιείται προς τον Υπουργό Ανάπτυξης K.Σκρέκα και τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ.Παπαστεργίου, αναφέρονται τα εξής:
"Με την παρούσα επιστολή, σας γνωστοποιήσουμε το πρόβλημα που προκύπτει από την απαγόρευση της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας στα μηχανοκίνητα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 8 του Ν.4388/2016 (ΦΕΚ 93/Α/27-05-2016), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 28, παρ. 1 του Ν. 4439/2016 (ΦΕΚ 222/Α/30-11-2016).
Κύριε Υπουργέ,
Με την παρούσα απαγόρευση είναι αδύνατον να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις στο νομό, είτε δραστηριοποιούνται στον κλάδο του εμπορίου είτε είναι κατασκευαστικές / εργολάβοι δημοσίων και ιδιωτικών έργων.
Ειδικότερα, με την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΔΝΣγ/οικ.70849/ΦΝ 393/2017 (ΦΕΚ 3769/Β/26-10-2017) καθορίζονται οι οδοί και τμήματα αυτών στα οποία επιβλήθηκε η απαγόρευση της κυκλοφορίας και μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:
- ΕΟ Λαμίας – Λάρισας από Συνδετήρια Οδός μεταξύ ΕΟ Λαμίας - Λάρισας και Αυτοκινητοδρόμου Ε65 μέσω του Α/Κ Ξυνιάδος 172.5.1 έως ΕΟ Καρδίτσας - Βόλου (Οικισμός Νέο Μοναστήρι) 172.1.1.
- Επ. Οδός Ανάβρας – Ασυμοχωρίου από Κλάδο του Α/Κ Ανάβρας 171.1.1 έως Παρακαμπτήρια Οδός του Οικισμού Κέδρος 171.1.2.
- Παρακαμπτήρια Οδός Οικισμού Κέδρος από Επ. Οδός Ανάβρας – Ασυμοχωρίου 171.1.2 έως Επ. Οδός Καρδίτσας – Ρεντίνας 171.1.3.
- ΕΟ Τρικάλων – Καρδίτσας από Συμβολή της Περιφερειακής Οδού Καρδίτσας με την Οδό Τρικάλων 153.4.2 έως Συμβολή της Περιφερειακής Οδού Τρικάλων με την Οδό Καρδίτσας 138.5.1.
- Επ. Οδός Ματαράγκας – Κοσκινά από Παρακαμπτήρια οδός του Οικισμού Παλαμά 154.1.1 έως Επ. Οδός Καρδίτσας – Μαραθέας 154.1.2.
- Επ. Οδός Καρδίτσας – Μαραθέας από Επ. Οδός Ματαράγκας – Κοσκινά 154.1.2 έως Επ. Οδός Καρδιτσομαγούλας – Πεδινού 138.6.1.
- Επ. Οδός Καρδίτσομαγούλας – Πεδινού από Επ. Οδός Καρδίτσας – Μαραθέας 138.6.1 έως Οδός Σύνδεσης μεταξύ των οικισμών Πεδινό και Νομή 138.6.2.
- Οδός Σύνδεσης μεταξύ των οικισμών Πεδινό και Νομή από Επ. Οδός Καρδιτσομαγούλας – Πεδινού 138.6.2 έως Επ. Οδός Φανερωμένης – Νομής 138.6.3.
- Επ. Οδός Φανερωμένης – Νομής από Οδός Σύνδεσης μεταξύ των οικισμών Πεδινό και Νομή 138.6.3 έως Παρακαμπτήρια Οδός του Οικισμού Φανερωμένη 138.6.4.
Για να καταστεί δυνατή η διέλευση από το παραπάνω δίκτυο οδών και τμημάτων αυτών, είναι απαραίτητη η έκδοση ειδικής άδειας κυκλοφορίας βάσει του εδαφίου ια της παρ. 6 του άρθρου 36 του Π.Δ. 123/2017 (ΦΕΚ Α’ 151) και βάσει συγκεκριμένων προτύπων και προϋποθέσεων για διέλευση οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων (με την υπ’ αριθμ. ΝΟ/ΟΛ/00/07/58/00/289677/20-09-2022 Απόφασης της Δ/νσης Δ17/Τμήμα Οικονομικής Ανάλυσης & Νομικής Υποστήριξης και κατ’ εφαρμογή του άρθρου 28 του Ν. 4439/2016 (ΦΕΚ Α' 222) όπως τροποποιήθηκε με το δεύτερο άρθρο του Ν. 4388/2016 (ΦΕΚ Α’ 93) .
Ειδικότερα, για τα μηχανήματα και τα οχήματα τεχνικών εταιριών, οι άδειες εκδίδονται για συγκεκριμένα οχήματα, για συγκεκριμένα έργα, για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και για συγκεκριμένο τμήμα του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Κύριε Υπουργέ,
Το ζήτημα χρήζει άμεσης επίλυσης, καθώς εμποδίζει την άσκηση δραστηριότητας των επιχειρήσεων – μελών μας και ειδικότερα των εμπορικών και των κατασκευαστικών εταιριών. Ιδιαίτερα για τις εταιρίες που εκτελούν ταυτόχρονα περισσότερα του ενός δημόσια ή/και ιδιωτικά έργα σε διαφορετικές τοποθεσίες, σύμφωνα με τις συμβατικές τους προθεσμίες και υποχρεώσεις, δεν είναι εφικτή η έκδοση άδειας για το ίδιο όχημα / μηχάνημα για διαφορετικές τοποθεσίες εκτέλεσης έργων, όταν αυτό το όχημα απαιτείται να εκτελέσει εργασία σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία και την επόμενη ημέρα (αν όχι την ίδια ημέρα) σε άλλη τοποθεσία, χωρίς να καταργηθεί και επιστραφεί η προηγούμενη άδεια που είναι σε ισχύ για άλλο τμήμα του παράπλευρου δικτύου ή για άλλο έργο. Ακόμη, όταν η διαδικασία έκδοσης άδειας απαιτεί περισσότερο χρόνο από μια ημέρα, αυτό είναι πρακτικά αδύνατο να συμβεί, όταν υπάρχουν στενά χρονικά περιθώρια εκτέλεσης των εργασιών ή παράλληλη χρήση του οχήματος/ μηχανήματος και για άλλα έργα σε διαφορετικές τοποθεσίες.
Κύριε Υπουργέ,
Παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για την επίλυση του ζητήματος που προκύπτει από την απαγόρευση κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών ή/και εκτέλεσης υπηρεσιών.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση".