Τι σχέση μπορεί να έχουν ο Μαλιακός Κόλπος και ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (γνωστότερος ως Ε65); Αυτό ίσως αναρωτιούνται όσοι πληρώνουν διόδια σε αυτή την περιοχή και οι αποδείξεις γράφουν πάνω «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας».  Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα ypodomes.com «η απάντηση είναι μάλλον απλή. Το 2007 όταν υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του Ε65 αποφασίστηκε μαζί με τον άξονα Λαμία-Τρίκαλα-Εγνατία να παραχωρηθεί και ένα τμήμα του ΠΑΘΕ. Το τμήμα αυτό είναι ο γνωστός σε όλους Μαλιακός Κόλπος με μήκος 57χλμ ξεκινώντας από τα Σκάρφεια Φθιώτιδας και καταλήγει στις Ράχες Φθιώτιδας.

Αυτό συνέβη για καθαρά πρακτικούς λόγους καθώς από τις μελέτες για τους φόρτους του Ε65 είχε προκύψει πως είναι ζημιογόνος. Για να υπερκεράσει αυτό το εμπόδιο το Υπουργείο Υποδομών (τότε ΥΠΕΧΩΔΕ) αποφάσισε να «προσθέσει» το τμήμα του Μαλιακού που είναι κερδοφόρο και η «ζυγαριά» να ισορροπήσει».

Να θυμίσουμε ότι σε κατασκευή βρίσκεται μόνο το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, μήκους 80 χιλιομέτρων, ενώ το βόρειο και το νότιο τμήμα σύμφωνα με την παραχώρηση θα πρέπει να ενεργοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2016.

Αν πάνε όλα καλά…

Τ.Π.